آموزش کار با MOZ

سئو
آموزش کار با MOZ
  • 10 مهر 1398
  • 3263
  • 2

آموزش کار با سایت MOZ هم مانند هر ابزار آنلاین دیگری روش ها و خصوصیت های منحصر به فرد خود را دارد. به دلیل اینکه هر ابزاری مخصوصا از نوع آنلاین و وب سایتی, طراحی و برنامه نویس های و الگوریتم های منحصر به فرد خودش را دارد بنابراین در این مقاله آموزشی قصد داریم تا شما را با برخی از قابلیت های ابزار MOZ آشنا نماییم.

البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله های آموزش کار با سایت MOZ و آموزش moz pro را نیز مطالعه نمایید تا بتوانید تصمیم درستی برای استفاده از این ابزارها بگیرید. 

همانطور که میدانید عمده قابلیت های ابزار MOZ مبتنی بر سئو و بهینه سازی سایت میباشد و پیچیدگی های این امر را برای دارندگان وب سایت و آنهایی که شغل سئو را برای خودشان انتخاب کرده اند کمتر خواهد نمود.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از قابلیت های این ابزار آشنا نماییم.

Keyword Suggestions هم جالب است که به شما پیشنهاداتی می دهد که می توانند به دایره کلمات کلیدی شما اضافه کنند (فصل 4 " کلمات کلیدی سئو " را یادتان است که در این باره صحبت کردیم). این ابزار هم می تواند یکی از ابزارهایی باشد که می توانید در این زمینه از آن بهره ببرید. هنوز این قسمت پولی نمی باشد.

به تصویر زیر نگاه کنید:

باز هم در تصویر بالا مشاهده می کنید که شمار استفاده از کلمه کلیدی در ماه چقدر است. اگر روی Search که کنار این آمار قرار داده شده است، کلیک کنید، می رود و اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار می دهد.

یکی از مهمترین بخش هایی که این ابزار بر روی آن تمرکز نموده است و از نگاهی دیگر برند MOZ با آن تعریف شده است دو واژه به نام Domain Authority و Page Authority میباشد که در 2 درس جداگانه در فصل 5 سئو مقدماتی تا پیشرفته به نام "سئو داخلی" توضیحات تکمیلی آن در قالب آموزش ویدئویی داده شده است. بنابراین برای کنترل و میزان پیشرفت و پست رفت DA و PA مجموعه ابزارهای سئو موز میتواند کمک بسیار شایانی به شما نماید.

در آموزش ویدئویی که در انتهای همین مقاله در مورد آن صحبت خواهیم نمود و روش تهیه آن را به حضورتان عرض خواهیم کرد میتوانید مطالبی مانند موارد زیر را مطالعه نمایید:

  • DA چگونه امتیاز بندی میشود؟
  • DA خوب چه عددی است؟
  • تفاوت DA و PA در چیست؟
  • از کجا میتوانیم DA را متوجه شویم؟
  • موارد تکنیکی در ارتباط با DA

و بسیاری از مطالب آموزشی دیگر که میتوانید در آموزش ویدئویی آن را جستجو نمایید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید ویدئوی آموزشی زیر را مشاهده نمایید

 

سوالات متداول ( 3 ) سوال مطرح شده
  • برای استفاده از ابزار MOZ آیا باید پیش زمینه داشته باشم؟

    بله حتما. شما باید در ابتدا با استانداردها و اصطلاحات سئو آشنایی داشته باشید تا بتوانید به خوبی با ابزار MOZ و یا دیگر ابزارهای سئو ارتباط برقرار نمایید.

  • ابزار MOZ بیشتر بر روی چه بخش هایی از سئو سایت تمرکز دارد؟

    شما با استفاده از این ابزار میتوانید هم بر روی سئو داخلی و هم بر روی سئو خارجی سایت خود نیز تمرکز داشته باشید و در یک ابزار تمامی آنها را مدیریت نمایید

  • من به عنوان سئو کار امکان تعریف بیش از 1 وب سایت را در این ابزار دارم؟

    بله حتما. حتی ابتدایی ترین نسخه که همان Standard باشد شما میتوانید بیش از 1 وب را در آن تعریف نموده و حتی سئو آنها را با یکدیگر مقایسه نمایید.

ثبت نظر ( 0 ) نظر ثبت شده
برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و یا ثبت نام نمایید...